معرفی چرتکه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



http://upload.tehran98.com/upm
تومان


تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 299
نویسنده : جوهری

برنامه حساب ذهنی UCMAS یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع گردید. این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم ‌زمان می‌شود..

دانش آموزان در سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود که به موفقیت در همه رشته‌ها و زندگی روزمره می انجامد.

برنامه UCMAS نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات می‌شود، بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌‌گردد.

برنامه UCMAS طوری طراحی شده است که هردوطرف مغز را به شکلی یکپارچه توسعه می‌دهد. وقتی کودکان به وسیله دست مهره‌های چرتکه را جابجا می‌کنند، این ارتباط بین دست و مغز، تحریک نیمکره ‌های راست و چپ مغز را به دنبال خواهد داشت. نیمکره‌ راست سمت انتزاعی یک حافظه تصویری از مهره‌های چرتکه می‌سازد درحالیکه نیمکره ‌سمت چپ سمت منطقی قوانین لازم برای انجام محاسبات را به کار می‌گیرد.
ازآنجاکه نیمکره ‌راست مغز بسیار سریع‌ تر از سمت چپ است، هنگامیکه دانش‌آموز سمت راست را از طریق تجسم به کار می‌گیرد، این نتایج در تقویت قابلیت‌ های راست مغز مفید خواهد بود، ازجمله:
*حافظه تصویری
*انجام محاسبات پیچیده
*تبدیل عکس به کلمات، اعداد و نمادها و معکوس
*توانایی پردازش اطلاعات درسطح ادراکی

هنگامیکه هر دو طرف مغز ازطریق آموزش UCMAS فعال می‌شود، دانش آموزان می‌توانند به سرعتی در محاسبات دست یابند که پیش از این فقط نابغه‌های ریاضی قادر به آن بودند.

فراتر از ریاضیات
روش UCMAS یک توانایی بسیار بالای شناختی دردانش آموزان ایجاد می‌کند، که ‌قادر خواهند بود آن ‌را در تمامی عرصه‌های زندگی به کار گیرند. تمرکز بهتر و با خلاقیت افزایش یافته و حافظه قوی، به دانش آموزان کمک می‌کند تا در مواجهه با مسائل، یک راه حل مدبرانه ارائه نمایند و نه تنها در ریاضیات بلکه در زندگی روزانه از برکات آن بهره‌مند شوند.


ساختار چرتکه
چرتکه استاندارد برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از آن برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز استفاده کرد. چرتکه از یک قاب (از جنس چوب و یا پلاستیک) تشکیل شده که چندین میله عمودی در آن جاسازی شده است. هر یک از این میله‌ها تعدادی مهره را نگه می‌دارند که با حرکت مهره‌ها در جهت بالا و پایین میله رقم‌هایی محاسبه می‌گردد. همچنین یک میله افقی نیز فضای داخل قاب را به دو قسمت تقسیم می‌کند که به نام ردیف بالا و ردیف پایین نامیده می‌شوند.

اجزای چرتکه
برای استفاده از چرتکه، آن‌را بر روی سطح صافی مانند میز یا روی پا قرار می‌دهند و تمام مهره‌های بالا و پایین را به سمت مخالف میله افقی حرکت می‌دهند. ارزش عددی هر مهره در ردیف بالا 5 و در ردیف پایینی معادل 1 است. هنگامی که مهره‌ها به سمت میله افقی حرکت داده شوند در واقع شمرده شده‌اند

.

 




:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








جوهری معلم پایه اول با ۸ سال سابقه تدریس، معلم پویای شهرستان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، رتبه اول شهرستان در جشنواره درس پژوهی سال تحصیلی ۹۷-۹۶، رتبه سوم شهرستان در جشنواره درس پژوهی سال تحصیلی ۹۴-۹۳





RSS

Powered By
loxblog.Com